Så här började det

Jag är,mamma,fru,mormor,farmor,väninna, ja -helt enkelt en kvinna mitt i livet. Har 6 barn och 11 barnbarn.
Har flera sjukdomar, men den här bloggen skall handla om min senaste och svåraste sjukdom, nämligen en tumör i bukspottkörteln .

Min resa till idag började för snart 2 år sedan.
Började bli riktigt besvärad och begränsad p.g.a diarré .
Först i början tänkte jag att det berodde på min laktosintolerans, att jag fått i mig mjölk.

Stod ut med magsmärtorna och diarré ,fast det var något jobbigt.

När inte diarré rna slutade och fick mer och mer ont i magen, började det besvära mig mer , men envis som åsna sökte inte jag upp läkare.

Det hela blev mer besvärande och började begränsa min vardag allt mer.
Skulle jag bort eller på möte eller göra något där jag inte visst var toaletter à fanns, lät jag bli och äta.

Att handla blev jobbigt, var tvungen och planera vilka affärer jag skulle gå för där måste finnas en toalett.

Det blev så illa ” mot slutet” att jag satt hela nätterna uppe och sprang på toa,kramper i magen/tarmarna, det gör så ont !!!

Min man ( tusen tack till han ) fick mig till slut att söka upp läkare, närmare bestämd ca.1 år sedan.

Läkaren trodde , som jag , att jag får i mig mjölk på nåt sätt, så jag skulle ha laktos och även glutenfri diet i minst två veckor.

Jag höll mig till soyaprodukter och glutenfria produkter. Inte hjälpte det mycket.

Min man tjatade på mig att söka upp läkare igen, vilket jag gjorde efter många om och men, bokade en tid till hans läkare.

Han ville ta prover, sagt och gjort var på labbet och lämnade proverna .

När provsvaren kom, sa han att jag hade några förhöjda värden så han ville remittera mig till koloskopi.

31 juli 2012 hade jag tiden, hela mintjocktarm var inflammerad !!!
Fick mediciner med det samma och remiss till mag- och tarmmottagningen.

….berättelsen fortsätter ….

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

