Deppis kväll

Äntligen har halsontet släppt, smärtan vid revbenen håller i sig dock, men jag hoppas att det snart släpper.

Vet inte om det tog så på mina krafter att genomföra undersökningen, men jag har varit heeeelt utslagen ända sen dess.

I går var jag hos en dietist som jag hade bett om att få komma till för att diskutera hur och var jag kan äta som gr mig lite mer energi. Besöket var väldigt bra, fick flera ”ahaaaa” stunder.
Fick reda på att mina HB värden inte är så bra låg på 105 och att protein nivåerna är låga. Behöver få upp de siffrorna innan operationen. Dietisten skulle också prata med ” min” läkare om smärtstillande jag kunde ta innan jag äter så jag slipper få så förbenat ont.
Jag ska också föra socker-dagbok över en dag då jag äter som jag gjort och så över en dag då jag läger till de få men så behövliga förändringarna för att tillföra lite mer proteiner i födan.
Har inte diabetes men men mina socker nivåer skiftar jätte mycket , dipparna är värst !!!

I kväll har jag haft en sån där ” deppis”- stund, känner av det lite fortfarande .
Blir egocentrisk och känner att jag orkar inte en dag till, såna stunder behöver jag inte, jag behöver energi…positiv energi, för att orka fortsätta vidare och kämpa för att bli frisk. Är lite orolig att dessa nedstämds stunder gör att jag inte orkar kämpa och den drar mig baklänges, inte bra alls !!!
Under dessa stunder känner jag mig så ensam i min kamp, känner inget stöd från de närmaste ( vilket jag säkert får men jag fattar inte det bara just nu )!!!

Usch, nej bort såna tankar, in med positiv energi och jag orkar kämpa vidare !!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

