Inget i dag heller…

Att det ska ta sån tid !

Inget samtal, ingen kallelse, idag heller…

Frustrerande, fast jag känner mig lite kluven samtidigt.

Vill både veta och inte veta,knepigt.

Har surfat lite här och där och försökt få en uppfattning om hur länge andra har fått vänta på sina provsvar och från upptäckt till att nåt faktiskt HÄNDER !

Det verkar vara väldigt olika beroende på vilken Landsting man tillhör och vilket sjukhus.

Många har fått vänta några månader, en del har det gått väldigt fort. När vissa har beklagat att de fått vänta i 2-3 månader så kryper den där lilla jäveln på min axel och jag tänker dumma tankar “ gnälla over 2-3 månader, herre guuuud en annan har fått vänta sen Oktober och nu är vi i April !!!”

Oavsätt vad biopsin visar så är det ju mentalt påfrestande att gå i ovisshet, ha ont och inte kunna varken äta eller sova för besvären, knaprat massor av smärtlindrande, cortison, creon, kaliumtabletter, furix, ocxycontin, panodil, ibumetin , you name it jag ätit det !!!

Tumören är där den är , ta ut den så jag kan ta tag i mitt liv !!!!!

Gnällbältet blev det här nu igen, men jag är så hiskeligt trött på att vänta, vänta , vänta …. vänta !!!

Det tär inte bara mig , utan även de nära och kära också !!

Ibland tänker jag att  “ fattar de inte att de leker med människors liv “ !!

Hujja inte bra att vara negativ, det har till och med Doktor Johan sagt att det är viktigt att försöka ha en positiv inställning…jo hej ! inte så himla lätt😦

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Inget i dag heller…

Kommentera

