CVK

Stackars mina små blodkärl, sönderstuckna.
I går gjorde både sjuksköterskan och sjuksköterske eleven flera tappra besök att hitta en plats för kanylen / nålen, efter femte försöket hittade ”de” en plats på ovansidan av höger handen , inget idealiskt ställe men det var bättre än allt annat.

Fick näringsdroppet i den och gjorde ett tappert försök att ha den till ca 01.30, då gav jag upp och natt sköterskan fick byta ut den mot en annan dropp med elektrolyter….funkade inte med den heller utan det fick bli helt enkelt vanlig socker+ salt lösning.

Nu har jag varit nere på operation och fått en så kallad cvk i halsvenen.
Cvk= central venkateter, nu väntar jag bara på röntgen resultat så man ser att sonden hamnat i rätt blodkärl och att den är tät . Är allt ok, får jag närings lösning i påse påkopplad !!!! Yeeee, får lite färg på kinderna,inte behöva springa på toa så mkt, inte samma smärta i bukspottkörteln och tarmen….himmmmmelriket !!!! Sån är min för hoppning i alla fall !!!

Ha det bäst där ute allihopa !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

