OxyNorm

Ligger kvar på sjukhuset och på avd E61.
Personalen här är väldigt trevliga !!

De senaste dagarna har jag fått ” tankning” från påse direkt i blodet ( prenatal nutrition).
Inga mirakel har hänt tack vare det, men jag är lite piggare och tycker mig ha fått lite mer färg i ansiktet !
Mina kalium värden låg ju på 2,9 förra tisdagen sen har de gått uppåt och gårdagens prover visade att kalium värdet ligger på 3,1, snart är jag uppe i 3,5 yeeee!!!!
Fick inte reda på proteinnivåerna eller HB😦 måste påminna sköterskan om att kolla upp de.

Igår träffade jag Frida, dietisten, vi slog våra kloka huvuden ihop och skapade önske
-matlista, speciellt bara för mig, komponerat så att jag får så mkt proteiner på så lite mat som möjligt. För jag kan inte äta stora portioner,blir bara illamående, kräks och får förbannad ont i tarmen och bukspottkörteln, samt får springa på toalett .

Träffade även P-O, han som gör endoskopi undersökningen, han ville att jag ska göra en Datatomografi så han får en bild vart exakt han ska sticka för att få godkända biopsier.
Så igår gjorde jag Datatomografi med kontrast och tanken va att jag skulle gjort Endoskopin idag, men så blev det inte, utan någon annan akutare person fick min tid, vi gör ett nytt försök i morgon !!
Datatomografin visade att cystan jag har utanpå bukspottkörteln har vuxit, men tumöre är så gott som oförändrad . Den här typen av tumörer som utsöndrar hormoner är sakta växande eller så ligger de i ” vilo läge” ett bra tag sen ” vaknar” de och börjar växa för att sen återgå till ” vilo läge” . Så min har / är befinner sig förmodligen i ” vilo läge” just nu, tacksamt när allt tar sån förbenat lång tid !

Har ju haft OxyContin som smärtstillande till natten,som har fungerat ganska okej, Tramadol på dagen, som jag INTE gillar, då jag blir yr och illamående av det. MEN från och med idag så får jag OxyContin på morron och kvällen, OxyNorm till måltiderna !!! Halleluja himmelriket, slippa den hemska smärtan, med denna tablett blir det åtminstone hanterbart !!

Mina närmaste har varit urgulliga och varit och hälsa på hos mig varje dag !!!

Håll tummarna för mig nu att Endoskopin blir av i morgon!!!

Fått flera frågor av er under veckan , tänkte samla ihop alla frågeställningarna och svarar på de här under veckan !!!!!

Ha en underbar dag allihopa !!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

