Alla kan göra misstag

En ”rolig” händelse hände idag!

Bad sköterskan om att visa hur de blandar till Sandostatinet och visst skulle hon göra det🙂
Sagt och gjort hon visar och drar upp 100ml och jag tar med mig sprutan in på mitt rum.

Sprutar in och ”mår gott”.

Efter ca. En timme kommer sköterskan och ber så mkt om ursäkt , hon hade råkat dra upp kortison i sprutan i stället för Sandostatin !!!!
Vilken tuuuur att det var ”bara” kortison jag fick !
Sandostatinet var slut och fanns inte på hela sjukhuset , inte ens på Apoteket så en taxi chaufför fick åka till Mölndals apotek och hämta medicinen till mig !!!!

Så här efteråt skrattar jag åt det hela, för kunde ha varit värre, fått nåt annat i mig än ”bara” kortison ,hihih !!

På ronden i morse viskades det om eventuell hemgång ?!?!?!
Hemsjukvården skall ”bara” fixa till så de kan komma hem till mig och ge mig prenatal nutrition på kvällen, över natten. Detta tar väl några dagar plus att det är Valborg på onsdag så kanske på fredag eller måndag kommer jag hem !!!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

