Endoskopi nr. 2

Halleluja !

I morse vid nio tiden kom sköterskan med goda nyheter : Endoskopin blir av !!

Så snabbt bytte jag om till särken, de mest sexigaste underkläderna sjukhuset har att erbjuda, långstrumpor, plockade av alla mina ”juveler” och damp ner i sängen, full fart ner till OP !!

Väl där nere fick jag dropp och så….vänta i en timme !!

Sen kom narkossköterskan och tog hand om mig, till förberedelse rummet, påkopplade en färgglad kanyldosa i cvk, fick en ån där fingerborg till fingret, manschett till blodtrycksapparaten…tusen frågor , varma filtar, flytta över till en annan säng osv. Efter ca 30 min av förberedelser kördes jag in i OP-salen…det var som en ”Starwars docknings station”, häftigt !!
Mer slangar kopplades till cvk, mer uppgifter matades in i apparaterna….sen fick jag masken!
Andas som vanligt sa narkossköterskan, sen fick jag kortison in sprutad,därefter medel som gör en torr i munnen, sen medel som gör att gaserna dras ihop, sen smärt lindring och sen det första sömnmedlet….då sa skotskan : ”tänk på något trevligt” och då tänkte jag på jordgubbschviss !!

Det måtte varit riktigt trevlig tanke, för jag vaknade till en jätte skön och glad humör !!!!!!

Så jäääkla gött att det är gjort !!!
Håll nu tummarna för mig att de fick fina biopsier och från rätt ställe också !!!

Ps. Lovat besvara era frågor och kommer att göra det inom kort, ha lite tålamod med mig😉

Kämpa vidare gott folk !!!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

