Öppen Retur

Äntligen hemma, på öppen retur, vilket innebär att om jag mår dåligt eller blir sämre så ringer jag till avdelningen och får komma in dit direkt och behöver inte åka in till akuten, härligt !

Hemsjukvården har börjat fungera jättebra !

De skall komma varje kväll och koppla in näringspåsen i cvk`n och så på morgonen kommer de och “befriar” mig från påsen.

Påsen i sig är inget problem däremot ställningen den skall hänga i är lite bökigt att ha med sig “överallt”, på toa,i köket osv.. man ska över de förbaskade trösklarna med den, inte det lättaste att greja, men vad göra…bara “le och vinka”🙂

Att ta Sandostatinet själv är inga problem, lätt att dra upp från ampullen byta spets och sticka sig i magen, “ piece of cake”, ibland hittar jag dock nåt känsligt ställe i magen och då kan det sviiiiiida . Och så behöver jag komma i håg att ta Primperan supp en timme innan, annars blir jag så illamående av Sandostatinet.

Men, HEJ , vad gör man bättre detta än inget alls !!!

I morgon skall jag till Audionomen på något test, som jag glömt av vad det va.

Nästa vecka är det då besöket hos Bengt Nilsson, Endokrinolgiska kirugen på Sahlgrenska, skall bli intressant att få träffa denne person och höra vad han har att berätta.

 

Ta vara på er där ute, tjingeling🙂

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

