Svar på era frågor

Svar på era frågor :

1. Ger jag mig själv Sandostatin sprutorna : JA

2. Är det svårt : NEJ, men kan va lite obehagligt ibland när jag träffar en närv, JA,när det svider under huden en stund när medlet gått in.

3. Om jag kan tänka mig att spela in en kort video hur man gör : JA

4. Gör det ont att göra Gamma röntgen : NEJ, men det tar tid så det kan bli lite svårt att ligga stilla och så klart börjar det klia någonstans när man inte får röra på sig

5. Om jag är rädd för döden : Vet inte exakt, har förut haft hemsk dödsångest, men när jag fick reda på att jag har en tumör och började googla och leta efter information, möttes jag av allt annat än trevlig info..första tanken va ” jaha, så jag ska dö om 3 månader i värsta fall”, trodde jag skulle få panik, men nej fick ingen panik, konstigt nog. Sen har den tanken skiftat från det är ” okej” jag har gjort mitt till ” nej jag har inte tid att dö, jag hinner inte med sånt

6. V har varit svårast : Att vänta, att fundera hur jag ska ta hand om mina ära och kära, hur jag ska hantera deras reaktioner , hur jag ska lösa allting så det blir på bästa sättet för de som jag lämnar efter mig. Diarrérna och kramperna i tarmarna samt smärtan på vänster sidan från bukspottkörteln och tjocktarmen …huuuvaligen.

7. Hur jag orkar : Inte den blekaste aning, jag bara gör det !

8. Om jag kommer att få cellgiftsbehandling eller strålning : Vet inte än, då jag inte vet ens en gång om tumören är god- eller elakartad. Jag behandlas med Sandostatin, som inte är cellgift fast den är det på sätt och vis…den dödar ju de ” dumma ” cellerna.

Ställ gärna fler frågor så ska jag försöka så gott jag förmår att besvara de.
Ingen fråga är dum fråga, däremot är det dumt att inte fråga.

Ta vara på varann där ute, tjingeling !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

