Provsvaren har kommit och jag ”offentlig gjord” denna blogg

Idag har jag ” offentligt gjord” denna blogg för mina nära och kära.
Hoppas de har förståelse att jag inte berättat om detta innan?!

Så här ligger det till mina vänner,nära och kära !
Har idag pratat med min kirurg Robert på SÄS .

Provsvaren på biopsierna har kommit :

– proven är cellprover och så kallad snabbsvar så den ger inte 100% resultat
– dock visar den att tumören jag har heter VIP-Oma
– 30-70 är prognosen för godartat vs elakartad.
– baserad på mina tidigare blod och avföringsprovsvar, mina symptom, mitt tillstånd och nu då cellproverna så tyder det på att jag har den som är cancer.
– 100% svar får man först när jag opererats och patologen ” skivat” själva tumören.
– ” vi” går vidare som att det är cancer
– jag har fått lov att öka på min morfin till 20mg morgon och kväll och på den snabbverkande morfinen upp till 6 ggr/ dag
– att mina socker nivåer sjunker under 3 så fort tyder på att när tumören nu har växt så håller den på förstöra även ” huvet” av bukspottkörteln.
– kommer jag att övrleva = det är ingen som kan ge det svaret, det får tiden visa.

Var inte blyga att fråga mig om allt, prata om döden eller hur ska vi göra sen OM…. Hellre fråga och prata om det öppet, jag ska försöka svara så gott jag kan.

Kram – lilla jag –

Glöm inte att morgondagen har man ingen aning om så ta vara på varann !!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

