Besök på E61

Fick åka in på avd E61 igår kväll, då slangen från cvk’n ville inte sitta kvar ordentligt.
Pratade med sköterskan först, som i sin tur pratade med jour Kirurgen som ville ha mig in för att sy fast slangen på nytt.
Inget hände på natten så jag hade kunnat sova hemma och kommit in i dag…eller det hade kunnat hända nåt på natten , men natt sköterskan ville inte väcka mig ?!?!

Har ju ”Öppen retur” så jag får åter vända till avdelning precis när jag själv känner för det ! Men de kan inte garantera att jag får ett eget rum eller ens att jag hamnar på ”min” avdelning till att börja med. Så igår hamnade jag på typ, mottagningsrum / förråds rum, för de håller på storstädar avdelningen och i morse fick jag ta mina pinaler och flytta tvärs över korridoren till skrubb nr. 41 med all bråte…ha ha ha, undrar vart jag tar vägen sen…

Nu väntar jag på antingen att kirurgen eller narkosen hör av sig så de kan fixa cvk så jag får komma hem. Ja visst ja, jour kirurgen ville att sköterskorna skulle ta prover igår när jag kom in, vad det var för prover har jag ingen aning om. Nåt svar på de har jag inte heller fått höra….

Återkommer när jag blivit lite mer klokare!

Ta vara på er där ute ! KRAM

20130528-100943.jpg

20130528-101100.jpg

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

