Låååång dag

Istället för Fentanyl plåster på 50 mg fick jag ett annat plåster ”Matrifen”.
På så sätt ska jag slippa ta ”trygghetsdosen” OxyNorm 4-5 ggr/ dag + Fentanyl plåstret på 50 microgram.

Matrifen tillhör en grupp starka smärtstillande läkemedel som kallas opioider och verkar genom att blockera smärtsignalerna till hjärnan.
Nu i början har jag känt mig som små berusad och kräkts en hel del, dock går det över efter några dagars användning ( hoppas jag).

Var en kort sväng på avdelningen E61, fick sova över en natt, för att slangen från cvk’n ville krypa ut från venen då stygnen hade lossat, narkosläkaren kom i eftermiddags och sydde den på plats igen …utan bedövning !!! DET kändes kan jag säga , men nu är det gjort.

I morgon har jag en låååång dag, upp kl. 05 .00 försöka få i mig lite frukost före kl.6.00 sen får jag egentligen inte äta något, men har fått lov att peta i mig nån banan så inte blodsockret går under 4.
kl.06.20 kommer sjukresa taxin och hämtar mig, kör mig till Sahlgrenska där kl.08.00 har jag ultraljuds undersökning av hjärtat inför kommande operation, denna undersökning tar ca. 1 timme.
Efter det ska jag vara på Nukleär mottagning kl. 10.30 och börja dricka kontrast medel. Kl.12 sprutar de det radioaktiva kontrastmedlet, sen ska jag ligga stilla 1 timme, därefter ska de gör det där med PET-Scanningen som tar ca. 1 timme…då ska jag ligga alldeles stilla , så går allt som det ska är den undersökningen klar vid 14-tiden.
Sen ska jag beställa sjukresa taxi hemåt, oftast får man vänta i ca. 30-45 min. Så har jag tur så kommer jag i väg runt 14.30- 14.45 och borde vara hemma runt 16-17 tiden.

Det kommer att vara tufft att försöka klara sig utan mat så många timmar, mitt socker som lever sitt eget liv kommer nog få spatt, när kroppen är van att få något var 2-2,5 timme för att hålla blodsockret ovanför 4. Spännande värre !!!

Håll tummarna för mig att allt går som det ska !!

Ett vänligt ord kostar inte mycket att ge till någon annan och får den andre att må sååå gott, tänk på det mina goa vänner där ute i cybervärlden !!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

