Nattuggla

Sitter eller halvligger på sängen och nattugglar, trött så in i….men kan inte sova för illamåendet.
De senaste dagarna har illamåendet ökat och kräkningarna är mer regel än undantag.

Så i natt har jag kräkts några ggr och har svårt att somna för jag mår så pass illa. Så vad gör ”man”, surfar lite och passar på skriva ett inlägg.

Vet inte om illamåendet och kräkningarna har samband som biverkning av Sandostatinet att göra eller kan det vara smygande nervositet inför måndagens operation……

Har varit mer trött än förut också,men det kan ju beropå att jag inte har så mkt ork/ energi i kroppen tack vare att allt jag äter kommer upp. Så just nu är jag verkligen tacksam att jag har KABIVEN som tillskotts energi på 900 kcl på nätterna via cvk’n !

Har fått mer ont igen också så mitt Fentanylplåster på 75mikrogram, fungerar inte lika tillfredsställande som det gjorde förra veckan.

Har försökt nå både sköterskan och dietisten på Resursteamet för cancerpatienter, men med min vanliga tur så har de inte varit anträffbara. Inte heller ringde ” min ” kirurg från Sahlgrenska igår heller, fast vi hade bokat telefon tid.
Jag få ringa dit i morgon och och fråga vad hände med ”min bokad tid” , grrrr…morrr….morrr !

Är egentligen för trött för att ”jaga” folk men vad ska jag göra annars, behöver ju råd och tips ang. hur göra med kräkningarna ( Primperan suppar på 20mg hjälper ju inte ) och plåstret kanske borde ökas i styrka….

Nog om detta ”gnällande”, snart är det måndag och ”mitt nya liv” börjar, spännande och pirrigt!

Har det göttast gott folk !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

