Startgrop

Sitter här på midsommardagens morgon, det är tyst och lugnt , endast fåglarna kvittrar.
Skönt att få vakna till tysthet och jag får ”min tid” att filosofera på.

Det regnar och blåser, men det är ljummet väder,en typisk midsommarväder morgon😉

Idag skall jag planera vad ta med sig till sjukhuset, inte är det mycket, lite personliga saker som hårborste,nån bok kanske,deodorant,tandborsten osv.

Det börjar bli mer och mer pirrigt ju närmare D-dagen kommer.

Det finns en heldel ; ” tänk om” tankar…
Tänk om jag inte vaknar ur narkosen…
Tänk om ”de” måste ta ut mer än planerat….vad har jag kvar av inälvor , hur påverkas jag av det…
Tänk om de hittar mer än vad man har sett i alla dessa undersökningarna….
Tänk om…..
Det listan är relativt lång och fyllt med massor av hypoteser som egentligen är slöseri på energi på att fundera över för att det är ju saker man inte kan styra i förväg.

Jag hoppas att jag , på avdelningen, mötts av trevlig personal !

Har försökt förbereda mig på detta så mycket jag kunnat och förstått mig på att göra, mentalt. Fysiskt är det ju svårare att veta hur min kropp kommer att reagera, hoppas dock att den besvarar på smärtstillande så pass bra att jag inte behöver ha så väldigt ont.

Apropå ont, igår kväll hade jag så ont , det var länge sedan jag känt den smärtan.
Visste inte hur jag skulle vara, sitta, stå, luta, ligga…fanns inget läge som kunde få smärtan att lindras.
Tror det berodde på att jag mer uppe än vad jag brukar , åt pytte lite större portion än ad jag brukar…och så har nog toleransgränsen sjunkit.
Tror inte jag har mer / värre ont och smärtor egentligen, men mentalt så är jag på slutspurten inför nästa milstolpe på min resa och då undermedvetet så sänks toleransen för smärtan helt enkelt.

Gott folk, vet inte hur ofta jag kommer att kunna ”rapportera” och berätta men jag försöker så gott det går . Den första veckan här nu efter op kommer det nog bli fattigt med blogginlägg, skulle jag tro.

Nej, nu ska jag fortsätta min planering av packning….
Ha det göttast där ute och glöm inte ta vara på nuet och fånga dagen idag !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

