Ångest

Återhämtningen går sakta, saktare än vad jag trodde. Fortfarande väldigt öm i buken,som när man böjer sig eller hostar till då känns det. När man reser på sig osv. Känslan är som kraftig träningsvärk förutom att det ”bränner” och ”svider” , kommer inte på att beskriva känslan med nåt annat. Har ont i tarmen, tjocktarmen när jag äter, vet inte om det är ”fantomvärk” från bukspottkörteln eller om tjocktarmen är så pass inflammerad fortfarande att jag får ont. På onsdag ska jag till mag-och tarmmottagningen , få se vad de säger…. Tarmen har inte heller kommit i gång som man önskat sig så jag fått Movicol att ta. Har fått världens ångest !! Den är jobbig, väldigt jobbig ! Vad den kommer ifrån vet jag inte, inte läkarna heller. De vet inte om den har samband med att tumören utsöndrade hormoner och nu är den/de plötsligt borta eller om det är ”bara” så att operationen och allt runtomkring är / har varit traumatiskt och jag fått ångest. Har inte fått några mediciner för ångesten , både på gott och ont. Kanske borde få det för det tär mig så enormt… Ha det skönast där ute…

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Ångest

  • Persson

    Jag blir såååå glad varje gång jag ser att du uppdaterat.
    Så jobbigt med din ångest, usch. Man tror att det kan vara jobbigt innan en operation o att man då har många tankar o får ångest av det, men jobbigt att du behöver ha den nu. Jag hoppas du får hjälp med det.
    Har du fått komma hem? Behöver du fortfarande smärtstillande typ morfin eller klarar du dig utan?
    Du ska veta att jag tänker på dig varje dag o är in o kikar på din blogg.
    Jag har själv idag träffat min doktor o min tumör är oförändrad i både form o storlek sedan slutet av maj men hon skulle konferera med Umeå om man ska göra något i dagsläget. Fick veta att jag har serös cystadenom….
    Skickar dig många varma krya på dig kramar💚💚💚

    • zarysz

      Japp,jag är hemma. Kom hem för tidigt från sjukhuset, men det var jag själv som ville det.
      Jag har fortfarande Fentanyl plåster, men håller på med avtrappning.

Kommentera

