Buken

Nästa vecka får jag reda på om tumören var god – eller elakartad !
Jag vill tro att den måste ha varit godartad, eftersom jag får vänta på beskedet så här länge. Hade den varit elakartad, bör ”de” ha tagit kontakt med mig tidigare och jag hade fått nån sorts behandlingar .

Buken börjar kännas rätt så bra. Har inte så mycket värk längre, smärtor har jag dock. Smärtorna jag känner kommer när jag rör på mig, anstränger eller äter.

Efter att jag träffat den opererande kirurgen nästa vecka skall jag ta kontakt med mag- och tarm mottagningen och kolla när jag får komma dit för vidare utredning av tarmen…suck, jag som såg så framemot operationen och att bli ”frisk” i magen/tarmen.

Jag behöver påminna mig själv att vara tacksam och glad att tumören är borta och att inte gnälla om ”lite” tarmbesvär !!!

Här kan du läsa lite om att leva utan mjälte förresten

Ha det gott där ute !!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

