Besked

Igår fick jag beskedet…
Tumörerna var elakartade , skriver tumörerna , för tumören hade spridit sig till lymforna.
Kirurgen tycke dock att varken strålbehandling eller kemoterapi behövdes, för han var säker på att han hade fått bort allting.
Däremot skall jag lämna prover och göra datortomografi var 3 månad för att hålla koll ifall den kommer tillbaka😦

Vet inte om jag ska vara glad eller lessen. Glad att han påstår sig fått bort allting…lessen att det var elakartad.

När jag surfat om cancer, tumörer etc i bukspottkörteln så är statistiken fortfarande så att ingen överlevt 5 år. För tumörer vill gärna komma tillbaka och när de kommer är de aggressiva.
Kanske det är för mycket begärt men jag vill, i så fall, vara den första som inte får nya tumörer !

Jag får bearbeta detta besked i några dagar , kanske jag blir lite gladare sen.

Ta hand om er där ute !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

4 responses to “Besked

  • Persson

    Jag tror mitt hjärta stannade… Jag trodde verkligen att det skulle vara godartat. Usch!! Har man opererat bort allt? Hur känns det? ( dum fråga kanske) Vad säger man? Nya kontroller bara?
    Förb… e sjukdom!!
    Jag skulle gärna vilja prata med dig om du vill o orkar. Maila mig ditt nummer så ringer jag. persson475@yahoo.com

    Många varma kramar till dig

    • zarysz

      Jag blev chockad och jätte lessen när l
      Karen berättade att tumören/rna var elakartade, för jag hade tänkt att tumören måste varit godartad eftersom jag fick vänta så länge på beskedet.
      Enligt läkaren så fick han bort allt…vågar jag tro på det ????

      Det känns som att allt det här jobbiga skulle få ett slut bara jag fick beskedet, men just nu känns det att jag kommer inte att kunna ”leva” i 5 års tid,utan bara finnas, varje gång jag tar prover och gör datortomografi så höjs oron …hur ska man kunna glömma bort sånt och ”leva” .
      Jag ska mejla dig mitt nr.
      Tack för att du bryr dig !
      Kram

  • Linda

    Håller tummarna för dig att allt ska gå bra! Jag tänker att nångång så måste ju vindarna vända, i takt med att forskningen går framåt, och jag tror därför att du kommer bryta 5-års-trenden och leva ett långt och lyckligt liv!

Kommentera

