Orolig

Det är egentligen inte så mycket som händer just för tillfället.
Fått besked på avföringsprovet- värdet har normaliserats🙂
Väntar på besked om kaliumet…
Fått svar på min undersökning om hörselnerven ( ”de” misstänkte ev. Meniéres sjukdom) eftersom jag har tinnitus och får fortfarande yrsel attacker. Svaret var att min hörsel nerv är helt normal.

Skönt att något är helt normalt !!!

Nu när det har gått ett tag från beskedet och jag hunnit fundera på saken så känns det inte lika hemskt längre. Tror dock att jag kommer att ha tanken bak i huvet och den kommer att ploppar upp lite nu och då, faktiskt så tror jag att nu i början så följer de tankarna mig dagligen.
Känns som att jag kommer att leva 3 månader i taget, riva upp alla hemska tankarna och känslorna varje gång jag lämnar proverna och gör datortomografin…särskilt i väntan på svaret.

Jag kommer att vara orolig även om jag får ett svar att jag inte fått nya tumörer.
Varför, jo, för då jag lämnade 23 tuber blodprover och även efteråt när jag lämnade prover så visade inte de ”markörerna” att jag hade en elakartad tumör….inte ens de biopsierna som togs under endoskopin visade något sånt. Att tumören hade spridit sig till lymforna syntes inte i någon av de otal undersökningar jag gjorde, datortomografi, MRT,Octeroscan mm. Att tumören var elakartad och spridit sig upptäcktes först efter operationen…..
…tänk om blodproverna visar inget och inte datortomografin heller….och ändå så lurpassar ny/nya tumörer nånstans i kroppen ?!

Ångesten är lite bättre, men den besvärar mig rätt så mycket ändå😦 den dränerar mig på energi !

Buken är fortfarande mer än bara öm, har ont i den och i mina tarmar också😦 men tarmarna skall väl rätta till sig när jag fått göra ev. ny endoskopi eller om det räcker med datortomografi, så ”de” kan bestämma sig vilken typ av medicinering är den rätta just för mig.

Har gått ner i vikt, inte mycket, ångra kilo,inget att bry sig om egentligen .

Så ligger det till hos mig just nu i detta ögonblick🙂

Ta vara på de små sakerna i livet, du kan aldrig veta vad morgondagen har med sig för din del !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Orolig

  • Persson

    Tänker på dig varje dag!!! Det var jättekul att prata med dig.
    Jag hoppas innerligt att du börja få må bättre.

    Många kramar till dig från en medmänniska..

    • zarysz

      Ja, det var verkligen trevligt att prata med dig också !
      Jag blir ju bättre och bättre varje dag, men det går så sakta😦 otåliga jag vill ju vara som jag var innan !

Kommentera

