Soptunnor

Med risken att bli tjatig….så….

Känner att jag behöver tömma lite av min ryggsäck…och utan att fråga har jag utsett er till mina ”soptunnor”.
Sedan ca en vecka tillbaka har jag blivit mer och mer lös i magen, smärtor i tarmen ( förutom smärtan jag får när jag äter ). Så i princip så är det exakt likadant som det var innan operationen förutom att jag har lite opiat abstinens och ångest.
Jag har blivit lite nojjig…då tumören oftast växer tillbaka , hur ska jag vara hundra att de verkligen hittade alla tumörerna ? Att de fick bort alla tumörerna ?

Med tanke på alla MRT, CRT-scanningar, Octeroscan , endoskopi….hundra tals blodprover! även cancermarkör blod prov , biopsierna från endoskopin visade att jag ”bara” hade 1 tumör och cancermarkörerna + biopsierna att det inte säkerligen skulle vara elakartad! fast de kunde ju inte vara hundra.
Sen EFTER operationen.Visar det sig at tumören är/ var elakartad OCH att den hade spridit sig till lymforna….

Vågar jag lita på det att jag inte vid det här laget skall behöva strålbehandling eller cytostatika….

Jag ska, här nån gång framöver göra en MRT av tjocktarmen, det enda MRTn visade sist var att jag hade kronisk inflammation i tarmen (Chrons) och väldigt många fickor i tarmen….de fickorna kan utvecklas till tumörer

Jag kanske skulle må bäst av LOBOTOMI

Vill inte skrämma er på nåt sätt, mer hålla er uppdaterade om situationen.
Tack för att ni finns i mitt liv och att jag få va en liten del i ert liv, fast jag inte kan tillföra så mycket ! Och jag är enormt tacksam att ni är så förstående att jag fortfarande dåliga dagar !!!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

