Det rinner

Med risken att bli tjatig så skriver jag ändå om min tarm !!

Det har blivit värre, tarmen är inte tyst alls utan låter konstant. Oavsett om jag dricker eller äter så rinner det rakt ut och även om jag inte äter så rinner det rakt ut.
Det gör att jag får ingen energi i kroppen, utan känner mig utmattad, trött.

Mag- och tarm mottagningen har telefon tid tis- tors, så i morgon ringer jag och ber att få telefon tid till ”min” läkare, jag ska be om att få börja med kortison (!) tabletterna igen. Hoppas inte det påverkar att tarmen ser ”frisk” ut när det är dags för MRT och CT-scanning. OM det gör det…vete katten hur jag ska orka vänta tills jag får en tid, då vänte tiderna kan vara upp till 3 månader !!!

Tänk att jag har haft så här i 3 års tid, hur i all sin daaaaar har jag orkat ?!?! Och den värsta tiden hde jag i 1,5 år innan operationen.
Det är nog inte värre nu än då, det är nog att min tålamodsgräns är lägre nu och blir lägre och lägre ju tiden går.
Samt att nu vet jag också att det kan vara dumma tumörer som orsakar, då förut, innan, så visste jag ju inte det.

Jag hoppas så innerligt att detta beror på Chron’s sjukdom och inget annat.

Ta vara på dagen, dina närmaste och dig själv, du vet aldrig vad morgon dagen har i sitt sköte. Kram

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

