Pankreascancer, exokrin

Pankreascancer, exokrin.

Försåker vara positiv, men det är inte så lätt….

Har fått tiden till MRT den 7 November !

 

Kram på er allohopa där ute !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Pankreascancer, exokrin

  • Persson

    Usch!!! Har du fått veta detta nu?

    Men måste du verkligen vänta 3 V innan röntgen? Var du o ta prover i veckan?

    Ja dessa tumörer.. Kan ställa till med vad som helst..

    Jag har mått F..n sen i söndags. Kräks o tar lite medicin. 2 morfintabl hittills o då lugnar det ner sig. Blir det inte bättre till veckan måste jag ringa. Vill inte!!

    När jag fick diagnosen så sa en läkare att det kanske är en endokrin eller exokrin tumör. Kommer ej riktigt ihåg men det var som att en av dem skulle vara bättre??

    Är du mycket trött?

    Stor varm kram till dig från mig

    • zarysz

      Hej !
      Jag har vetat att det är 100% dödlighet inom 5-10år även för de som har opererat bort tumören , då kommer tillbaka. Och vetat om att min tumör var elakartad sen den 5 sptember .

      Ja, jag får lov att vänta ända till november…..

      Jobbigt att du fått mer ont och behöver ta morfin, men skönt att morfinet hjälper ! Ring till läkaren i god tid , dra inte på det för länge !

      Jag kommer inte ihåg heller vilket var det bättre, endokrina eller exokrina….har svag aning att det är de endokrina som inte var så bra.

      Lider med dig och sänder styrkekramar !!

      Kraaaam 💖

Kommentera

