I väntan på MRT

Allting är som förut, inget nytt att rapportera .

Jag är väldigt trött.
Orkar inte göra mycket, får lätt hjärtklappning och blir ”gelé” inombords.
Undrar om inte det beror på att jag rör mig för lite eller att jag inte har riktigt med energi i kroppen då det jag stoppar i mig rinner ut med det samma….eller kan det vara mentalt…jag gör mig själv sjukare än vad jag är ?

Tankarna snurrar från att jag ska minsann visa den där j….a sjukdomen till…undrar hur det är egentligen att vara död.
Funderar mycket på olika ”strategier ” hur jag ska bli bättre, fast egentligen har jag inte den blekaste då jag vet inte vad allt beror på..än.

Känns som om jag bara svävar,flyter, finns till, i väntan på MRT, känns som att efter det är gjort kan jag fortsätta min resa med sjukdomen, att MRT’n är på något sätt avgörande för mig.

Har ständigt dåligt samvete för att jag belastar min man och min dotter, min familj, med min sjukdom .
De mår inte heller så bra , jag har ju varit deras stöttepelare, den starka som sköter allt….och nu är jag beroende på de.
Vilken omställning för oss alla.

Jag är oerhört tacksam att vi har vänner som stöttar oss,som tänker på min dotter och på min man.

….så var det dags igen….toabesök nr ???? Orkar inte räkna längre.

Önskar er alla en mysig vecka i höstens tecken !
KRAM

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

6 responses to “I väntan på MRT

  • Eliza

    Vila och ta det lugnt!!
    Kraam ♥

  • Persson

    Jag blir så glad varje gång jag går in här o ser att du skrivit o extra glad blir jag att du tänker på mig. Tänk att vi känner inte varandra men har ändå något gemensamt – tumör.

    Jag har fortfarande ont o uppblåst i magen. Nu är det bestämt att man tidigarelägger DT röntgen. Ska göra den inom 2 v o idag tog jag även leverprover. Däremot ingen medicin bara äta smärtstillande.
    Jag tror att den blivit större men hoppas att den är som en ärta stor!!!

    Att du orkar med allt detta måste ju bevisa på att du är otroligt stark.

    Kramar till dig o dina kära.

    • zarysz

      Hej igen🙂

      Klart jag tänker på dig !!!
      Som du själv skrev så har vi något gemensamt att dela med varann, tumör i bukspottkörteln, fast min är ju delvis bortopererad.

      Vad skönt att de har tidigare lagt DT’n !!!!
      Och jag hoppas att dina leverprover är okej !

      Tack för att du anser att jag är stark, det är Inteså jag känner mig.
      Men jag har underbara människor runtom mig, särskilt min man !!

      Ta hand om dig och berätta hur DT och leverproverna har gått sen.

Kommentera

