Det är inte så jävla lätt alla gånger

Det är inte så jävla lätt att leva ett ”normalt” liv när man har döden hängandes över axeln som en skugga hela tiden. Ovissheten tär en sakta men säkert inifrån.

Har mer ont och börjat må illa igen och kräkas…inget bra tecken😦
Har fortfarande två veckor kvar innan MRT’n och så väntan på svaret och….och… Orkar inte så länge till innan jag exploderar, känns det som.

Har liksom inget att förhålla mig till.
Tänker på tex. att mina gamla gympadojor är jätte dåliga borde köpa ett par nya….men sen kommer tanken, jag får nog vänta ett tag till för vad finns det för mening att köpa nya skor om jag kanske inte finns till så länge till….men å andra sidan varför skulle jag inte ha skor…. Och så maler jag runt runt runt i huvet på mig.

Ena sidan känns livet meningslös å andra sidan så missar jag jätte mycket under tiden jag väntar…

Undrar om jag är ensam om att inte veta varken in eller ut ????

Ha det skönast i det regniga höstvädret, krama om dina nära och kära !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

6 responses to “Det är inte så jävla lätt alla gånger

  • Eliza

    Köp absolut nya skor!!
    Kraam! ♥

  • Persson

    Jag håller med Eliza… Köp nya skor!!

    Jag funderar ang röntgen. Du ska göra en MRT röntgen o jag en DT röntgen. Varför gör man olika? Vid DT säger de att man ser så mycket att man rar flera tusen kort på en röntgen?

    För mig tog det 2 v att få tid. Ska iväg nästa vecka onsdag. Min doktor hade skickat en remiss om önskan att få en röntgen innan den 6 nov. Vet du vad din doktor önskade att få din röntgen inom tid.

    Skickar dig en säck med kramar 💚💚💚

    • zarysz

      Heej !

      Vet inte exakt varför man gör olika, men har fått för mig att MRT visar inte allt och det tar man när man undersöker tunntarmen, DT när man undersöker övriga buken och tjocktarmen.

      Jag har idag fått tiden till DT, den 14 november !!

      Hoppas tiden går fort nu fram till vi har våra undersökningar !!

      Hoppas också att du fått må bättre än sen sist ?!

      Kram

      • Persson

        Jag mår nu bra!! Idag känner jag mig GLAD på riktigt!!!
        Mina leverprover var helt ok o tumören jag har cystadenom är Inte en cancerform men kan ge stora besvär ändå. Blir de problemen värre så blir det op.
        Jag har nog inte varit mottaglig för info förrän nu??
        Hoppas nu det går bra på röntgen både för dig o mig.
        Jag skickar dig ett gäng med kramar o hoppas du mår lite bättre idag.

      • zarysz

        Ett stort tack för kramarna🙂
        Skönt att du mår bättre och är glad!!

        Det är nog så att man man måste ”mogna” i processen för att vara mottaglig för information ?!

        Håller tummarna för oss båda🙂

        Kram

Kommentera

