Så jävla besviken

I dag var en stor dag för mig,MRT kl. 09.00 , som jag väntat på så länge !!!

Kommer till mottagningen och sätter mig ner och väntar bli uppropat….det kommer en ”sköterska ” och frågar om jag var jag ” ja” sa jag…du förstår att vi kan inte genomföra din röntgen idag, för du skulle varit här kl.08.00 för att dricka kontrastvätska !
VAD i h*****e menar du människa , tänkte jag!
Var dock inte riktig så ful i munnen utan fick fram ett ”vad, på lappen står kl.09.00! ”
Jo men på baksidan står det att du ska vara här 1 timme före den utsatta tiden….förbenat också den hade ju jag missat att läsa !!!!

Du får vänta på en ny tid!
– Menhhh….detta var en akuttid och jag har väntat på detta i över en månad…..hur länge ska jag behöva vänta på en ny tid ?!?!?!?!
Jag har varken ork eller tiden på min sida att vänta !!
Så lessen och besviken jag blev😦
Så i dag har jag gråtit….floder.

Kram

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

8 responses to “Så jävla besviken

  • Persson

    Detta är inte sant???? Men fanns det ingen möjlighet att få göra den ändå? På framsidan av din kallelse står det att du ska vända på bladet o läsa där också???? Om det är viktigt detta m kontrastvätska så ska det väl ändå stå på Framsidan.

    Jag känner också mig upprörd över detta. Usch. Herrejösses du måste ju få veta nu o få hjälp.

    Jag förstår att du gråter, det skulle jag med ha gjort.

    Skickar en tröstande kram o hoppas du får ny tid snarast 💗💗💗

    • Persson

      Näääj… Jag känner mig mer o mer irriterad…. Om man skickar ut en kallelse varför skriver man inte vilken tid man ska vara där?

      Är det kl 8 för att börja dricka kontrast så ska det ju klart o tydligt framgå. När sen röntgen sker kan man ju skriva inom en parentes.

      Kram igen….

      • zarysz

        Ja, så tyckte både jag och min man också !!! Vi påtalade detta, men hon sa att dett är deras rutiner…

  • Stefan Bäckström

    Hej.
    Ville bara berätta jag har haft problem med bukspottkörteln sedan maj,fick cystor som man valde att dränera. Ett av mina drän har jag haft sedan juni på grund av det läck bukspott i själva cystan. Skulle för 2 veckor sedan kontrollera mitt dränage pgr av det orsakat hål på tunn och tjocktarmen men fick då dricka kontrast vätska vilket jag skulle fått via dränet. Så nu fått vänta ytterligare 3 veckor innan ny undersökning för att ev kunna avlägsna dränet som begränsar och gör ont.
    Men allt löser sig. Vi får kämpa på.
    Stefan

    • zarysz

      Hej Stefan !

      Tråkigt att höra att du har såna problem med cystor och allt det andra !!
      Varför måste du vänta ytterligare 3 veckor till ?
      Detta väntande, mentalt påfrestande !!!!!!

      Tack för att du berättade om dig,orkar du ,berätta hur det går för dig, vill gärna veta !

      Vi kämpar vidare🙂

      Kram

      • Stefan Bäckström

        Go dag
        Att man måste vänta beror på att det tar två veckor för att kontrasten helt ska ha lämnat kroppen.
        Ska ochså berätta att jag fått en stomi på grund bukspott som orsakat läckage på tarmarna.
        Fått gjort två försök att sätta stänt ett i Örebro samt när det inte lyckades försökte man i Huddinge.
        Jag är ofta trött dammsuga och pyssla lite är ungefär vad orken en dag räcker till.
        Måste idag gå till sjukhuset be om att få en läkare som beskriva mina prognoser. Gick från 2 maj rätt så frisk till 3 maj ej funka som jag gjorde innan idrotta,jobba i en livsmedels butik med högt tempo.
        Samt på talat för läkare att mina problem beror på arbets skada,men man säger bara att man inte vet varför vissa drabbas. Har själv läst mycket om att höga halter zink kan orsaka div problem med buksportkörteln. Hade extrema halter under ca 8 år på gamla jobbet.

      • zarysz

        Hur gick det hos läkaren ?
        Visst är tröttheten, orken som inte finns, jobbig ?!
        Hoppas dessa två veckor går fort nu !!!
        Tänker på dig !!

Kommentera

