Inläggning

Igår var jag på CT-scanning på Sahlgrenska sjukhuset.

Allt gick jätte bra och fort !!

Efteråt ringde jag ”min” mag- och tarmdoktor, påtalade då om de ”nya” symptomen och ville diskutera med henne ang. Ev brist på något som  jag kan tänkas ha då jag börjat tappa hår och har så ont i munnen och i lederna /kroppen.

Hon nämnde då att min blodprovsvar hade kommit och det ena tumör provet var normalt men det andra var något förhöjt… Och att hon kände sig inte tillräckligt duktig på det endokrina så hon skulle prata med ”min” endokrina doktor Bo på Sahlgrenska.

Hon ville också att jag kommer till sjukhuset nästa vecka och blir inlagd så vi kan reda ut vad det här är som pågår med mig.

Både på gott och ont…inläggning…har försökt undvika detta ända in i det längsta, vill inte bli inlagd ju !

Men jag förstår ju att det är smidigare på så sätt….men sååååå trist att ligga där, fy !ju.

 

ha en skön torsdag mina vänner och även ni som jag inte känner !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

8 responses to “Inläggning

  • Persson

    Vad skönt att det gick bra. Nu är denna röntgen gjord!!

    Förstår att du inte vill bli inlagd. Vem vill vara sjuk? INGEN…..
    Men du kanske får hjälp på ett bättre sätt o att de kan göra den andra röntgen tidigare.

    Jag tjorvade när du skulle in, trodde det var idag, fredag så jag tänkte på dig så fort jag vaknade…..

    Mitt röntgensvar har ännu inte kommit men hoppas på idag. Jag mår bra i magen o det är sååååå skönt.

    Önskar dig en trevlig helg o hoppas du får ha BRA dagar hemma.

    Kramen

    • zarysz

      Hej !

      Nattugglar som vanligt.

      Det är så träligt att gå vänta på svar på prover och andra undersökningar😦 hopas du får ditt röntgensvar snart !

      Vad skönt att du mår bra i magen igen !

      Ha en jätte trevlig helg !

      Kram

      • Persson

        Jag fick brev igår. Cydtadenomet är oförändrat i storlek men de ska ta upp detta m kirurgerna på tisd till veckan.

        Jag hade hoppats att den skulle ha minskat men får vara glad att den inte ökat i storlek.

        Vi är självklart med dig.

        Kramen

      • zarysz

        Fast den är godartad så borde den kanske opereras bort så du slipper perioderna med smärtan och även möjligheten att den blir elakartad !!

        Hoppas du får svar ang hur kirurgerna har tänkt sig snarast.

        Krama

  • Eliza

    Jag tycker också att tanken är rätt att de utreder dej bättre vid sjukhusvistelse.
    Det går fort och du får åka hem sen!
    Vi är med dej!
    Kram ♥

    • zarysz

      Hej Eliza !

      Ja, det har du rätt i.
      Visst går det fort och samtliga undersökningar och ytterligare prover läkaren vill göra , görs ju med en gång och hon får svaren direkt eller åtminståne inom några dagar.
      Så det är ju en fördel att ligga inne på så sätt, jag tycker bara inte om att var på sjukhus…vill vara hemma…min envisa åsna.

      Vad skönt det känns att ni är med mig, tack !!!

      Ha en underbart skön helg !

      Kram

      • Stefan Bäckström

        Hej
        Har de tagit prover på dig angående metaller?
        Det kan påverka mående,så man inte missar något.
        Har du fått reda på vad som orsakat din buksportkötel skada?
        Ska iväg på torsdag på röntgen genom dränet för att kontrollera läckage jag fått på tarmarna.
        Tala med läkaren ang orsaken till min skadade buksportkötel, ingen riktigt bryr sig men var ej pågrund av alkohol eller gallsten.
        De hade sällan sett en så dålig Bs. Så man borde ev utreda orsaken sa han då.
        Men att viktigast just nu var läckage på tarmarna.
        Är själv övertygad att 10 år dagligen höga zinkhalter vart en del av orsaken till min skada.

      • zarysz

        Heej🙂

        Nope,Nix,ingen har nämt något om metaller.

        Jag har inte fått reda på vad som orsakade tumören.

        Den vanligaste orsaken till skador mm. I bukspottkörteln är alkohol och rökning, vad jag har kunnat hitta .
        Vad som orsakade tumören i min kan troligtvis ha kommit från en besvärlig ,kronisk tjocktarms inflammation…är en vild gissning.

        Hoppas din rtg går bra !!!

        Skriv gärna och berätta om svaret och bur det får för dig !!

        Kämpa vidare !

        Kram

Kommentera

