Rapport från sjukhussängen

Japp, då är man inlagd på sjukhuset, medicin avd/mag – och tarm.

Har fått sängplats i ett dubbelrum, stackaren som är tvungen att dela rum med mig….hur ska hon kunna få sova på natten när jag ränner på toa ???

Kom in kl.13, fick sitta i dagrummet ca. 1 timme innan något hände .

En läkarstudent kom och frågade om han fick undersöka mig och det fick han.
Han var mycket trevlig och noggrann med sin undersökning och framför allt så lyssnade han på mig !!

Sen togs det ett antal rör med blodprover.
Därefter kom en annan läkare med studenten och ville också undersöka mig.
Han är säkert en bra läkare , men jag jade problem att förstå vad han sa.
Hur som helst, han remitterade en CT-scanning och lite andra prover också samt vill han att jag ska göra endoskopi i veckan.
Endoskopi är ju inte den trevligaste undersökningen precis, men vad 17,då ser man i alla fall hur tarmen ser ut !

För ca. tre timmar sen var jag på röntgen och gjorde CT-scanningen ( min mage/buk svällde så något enormt igår kväll och under natten så han ville utesluta vätskan i buken ), tänk om MRT hade hade kunnat gjorts lika snabbt !!!!

Nu ska jag spara urin i 24 timmar, avföring i 3dygn….så det innebär att jag blir kvar här i minst tre dagar.
Just ja, står på skonkost med endast flytande tills vidare.

…blodtrycket vad 155

Fortsätter rapportera från sjuksängen😉

Ha det skönast mina vänner !!!

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

6 responses to “Rapport från sjukhussängen

  • Persson

    Åh vad bra att du nu får hjälp. Så skönt med en läkare som lyssnar!! Underbart..

    Har du fått veta nåt varför buken svällde?

    Planerar de att göra em MRT på dig?

    Fortsätter att följa dig o skickar lite extrakramar, för att ligga på sjukhus är inte kul

    ( själv har jag inget hört ännu men återkommer )

  • zaryszSari

    Jag hoppas att detta leder till något bra !! Tror de väntar till den 2 December när jag har tid för MRT.
    Tack att du följer mig🙂
    Och tack för kramarna ❤️
    Hoppas du får svar snarast !!

  • Stefan Bäckström

    Hej.
    Hoppas du hittar något bra med att vara på sjukhuset. Jag gillar det sociala,gäller att vara positiv hitta små glädje ämnen.
    Var idag på röntgen, tydligen har buksportkötel fortfarande förbindelse med tjocktarmen men alla blodproven var bra.
    Detta är ett komplicerat tillstånd enligt kirurg överläkaren,han och de andra läkarna i Lindesberg har aldrig stött på så svårt fall.
    Han våga inte lämna prognos, men troligen någon form av operation i Stockholm för att skilja tarmen från buksportkötel,och sedan sätta ihop den.
    Skulle få mera besked nästa vecka,när de planerat i samverkan med Örebro och Stockholm.

    • zarysz

      Vad skönt att blodproverna var bra !

      Varför ska du vara så komplicerad med dina inälvor för😉 ?

      Hängde inte riktigt med det där att skilja tarmen från bukspottkörteln och sen sätta tillbaka ??

      Hur länge får du vänta på nästa grej ??

      Jag ska försöka göra min sjukhusvistelse så behaglig som möjligt, orkar inte vara så himla social men jag har ju TV på rummet och min lilla iPad, en bra bok så jag klara nog mig. Tack för omtanken !

      Fortsätt gärna berätta hur det går dör dig, tänker på dig hoppas att du få ha det så bra som möjligt !

      Kram

      • Stefan Bäckström

        På något sätt så orsak cystans bukspott läckage på tjocktarmen,tydligen har det förbindelse till buksportkötel. Skulle få mera besked nästa vecka.

      • zarysz

        Okej, så de ska ta bort en bit ? Den delen som orsakar lekage ?

Kommentera

