Lestid

Det har inte hänt så mycket här på sjukhuset.

Jag ligger här på ”förvaring” känns det som.

I går morse på ronden sa läkaren att vi söka testa med ett pulver som heter Lestid här under helgen och på tisdag ska ”vi” göra gastroskopi.

Idag frågade jag sköterskan om jag missuppfattat, då jag inte fått nåt pulver.
Jag hade inte missuppfattat, men pulvret fanns inte att då tag på i Borås utan de hade fått beställa det… Och den hade inte kommit, hon trodde inte den skulle komma förrän på måndag !

Rond läkaren frågade också om jag gjort en undersökning, som hette nåt jag tappat namnet på, men det går ut på att man mäter utandnings luften på något (?!) eller om jag fått svälja en kapsel som har en kamera eller om jag gjort en undersökning där man sväljer ett piller och så röntgar man efter sju dagar.
Jag har inte gjort något av dessa undersökningar !!
Få se vad de hittar på efter gastroskopin….känner mig som en försökskanin🙂

Spela roll…huvudsaken att det blir slut på diarréerna och att man kommer på vad det är som orsakar de !!!

Ja det underbar ljuvligt mina vänner !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Lestid

  • Persson

    Jag hoppas att du får din nya medicin nu… Och att den hjälper!!
    Skickar en krya på dig kram

    ( skickade ett mail åt dig igår o hoppas du fått det )

    Kram kram

    • zarysz

      Tack för omtanken !!
      Ska kolla om jag fått mailet, har inte riktigt lärt mig än hur den här iPad en fungerar…..ha ha !!!
      Kraaaam

Kommentera

