Bakterier i t unntarmen

Det har gått några dagar, utan att jag ”rapporterad” – jag har varit så trött…så trött så mina tuttar har fått sällskap av ögonlocken nere vid knävecken.

Har gjort gastroskopi, endoskopi,utandningsprov, lämnat bjasprover, kisseprover mm

Endoskopin visade ingen alarmerande inflammation i tjocktarmen , den var lite röd här och där, läkaren tog dock provbitar, svaren tar 2-3 veckor.

Gastroskopi gjorde jag i tisdags , ingen trevlig upplevelse, trots lugnande medlet.
Den visade inte heller nån direkt allvarlig inflammation varken i magsäcken, tolvfingertarmen eller tunntarmen,slemhinnorna var liiiiite svullna men inget märkvärdigt.

Utandingstestet gick till på följande sätt : fastande från 00.00.

Jag fick andas ut genom ett munstycke in i en liten avlång blå påse ,i behållaren satt fast en tom spruta.
Utandnings luften skulle dras in i den sprutan.
Den luften sprutade sköterskan in i en apparat som mätte mängden av syror i utandnings luften.
Först fick jag andas ut i den som vanligt, sen fick jag dricka 3-4 dl glukos ( socker vatten…sött som satan ! ) och andas ut i den blåa påsen…så fick jag andas ut varje kvart under 2 timmars tid.

Resultatet blev att mina värden var skyhöga från början , vilket innebär att jag har överväxt av bakterier i tunntarmen.
Vilken sorts bakterier har inte jag fått reda på än, men jag ska iallafall börja med antibiotika . Troligtvis i morgon….

Pratade som hastigast med läkaren om detta, undrade vad kan orsaka det här …han hade inte riktigt något svar på det, utan vi skulle ta upp det på ronden i morgon.

Förutom detta så har doktorerna satt in Flagyl tablett, som är tablett att behandla mot svampinfektion i mag och tarmsystem ( googlade detta ).

Sen har jag även börjat med en tablett som heter Oralovite, som är en vitamin tablett som innehåller flera typer av B vitaminer,C,Riboflavin,Tiamin mm.

Saroten, är också en ny tablett jag ska ta mot smärtorna i buken / tarmen.

Är inte så förtjust i denna medicin, efter jag läst Fass.

Lestiden jag skulle börja med, har inte jag gjort , den finns inte att få tag i nånstans enl. Läkaren…… ???!!!!!

Då jag inte fick så mkt information från läkaren ang. Bakterier i tarmen så började jag googla.
Sicken djungel av olika information jag hamnade i !
Och det mesta var rena hebreiskan för mig, blev bara förvirrad…så jag får vänta till morgonens rond och försöka klura ut ur doktorerna, om ens de vet själva, vad detta innebär.

Nu ska jag försöka sova utan att tarmbakterierna tar över mina drömmar !!

Ta hand om dina nära kära, vårda dina realtioner !!
Kraaaaam

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

