7dagars kur

Vet inte riktigt vad som hände med mig mån-onsd.

Tror att jag kanske reagerade på kontrastmedlet eller de andra medikamenten som sprutades i mina ven.

I måndags fick besöka toalett flera ggr och det var diarre, var väldigt trött och somnade tidigt.

På tisdag vaknade jag med enorm trötthet i hela kroppen, försökte vara vaken en stund.

Vet inte om det var tröttheten eller något annat , men jag kräktes några ggr.

Skulle ligga på sängen hos min dotter och titta på när hon spelade dataspel, men jag somnade.

Sov och sov och sov, var vaken ca. En halvtimme eller så och somnade igen och sov ända till onsdag morgon.

Hade hemskt migrän på morgonen, tog en supp Immigran, somnade och sov ända till kl. fyra på eftermiddagen.

Migränen släppte  på kvällen, gick och duschade och pang! Så var migränen tillbaka😦 var jätte yr i huvudet och mådde kvalmigt.

Idag, torsdag, har jag varit seg och lite ostadig i huvet, men ingen direkt yrsel. Märkligt……

Nu har jag ätit min antibiotika i 7 dagar, inget har blivit bättre men inte sämre heller ! Jag har fortfarande diarreér och ont när jag äter, bubbel i tarmarna , ont i munnen, så som jag ser det har inte Flagylen hjälpt. Det märkliga är dock att jag gått upp i vikt ! Jag som inte ens äter mer än ca. 500 kcl/ dag och även det lilla kommer ut i rinnande form. Jag har gått upp 6 kg sen förrförra torsdagen….alltså på två veckor….Märkligt…..

I morgon skall jag träffa ”min” kurator för samtal, skönt. Sen ska jag ta kontakt med ”min” läkare på Mag- och Tarmmottagningen och höra med henne om jag ska ändå fortsätta med Flagylen i tre dagar till eller om vi ska hitta på något annat .

Undrar om ni andra som har besvär med bukspottkörteln eller anhörig som har det upplever liknande saker som jag gjort under hela den här tiden ????

 

”Fånga dagen ” njut av här och nu !!

Kram på er alla där ute i cybervärlden !

 

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

