Unik ?

Nu har jag ätit Buesonid i några dagar och det som har hänt hittills är att jag inte har diarre !
Det tog t.o.m två dgr innan jag behövde gå på toa, jag blev nästan lite nojjig, det kändes jätte konstigt det här var typ 3 år sedan jag haft så här sist, ovant.
Sen har jag gått upp i vikt, en del är nog vätska men resten är P.g.a Buesonid , börjar få ”moon face” och buken är svullen, typiska bieffekter av Buesonid.
Tyvärr har inte medicinen tagit bort smärtan, värken och svidandet eller kramperna😦

Ska till labbet i veckan och lämna blodproverna inför besöket hos kirurgen .

Det ringde en läkare från Shalgrenska Endokrina mott. han plus en till från Shalgrenska samt 6 andra läkare från hela världen håller på forska på just den typen av tumörer som jag hade. Han undrade om jag kunde tänka mig att delta i studien, klart jag lovade ställa upp. Då jag talade med han fick jag veta att det finns bara en till med mig i Sverige som har samma tumör och att den är verkligen ovanlig, det finns inte många alls som diagnostiserats med denna VIP-oma tumör.Så på sätt och vis så är jag unik…både på gott och ont.

Blev både glad och lite ängslig av den informationen. Glad att jag få vara med och kanske vara till någon nytta, ängslig för att det finns så lite information och kunskap om denna tumör….vem vet hur lurig den är, vem vet om man har hittat den rätta behanligsformen och medicinerna…..

Ja, det var de senaste dagarnas tankar.

Snart är det julafton och jag kommer nog att få ha en underbar och minnesvärd julafton för första gången, sen barna blivit stora, kommer alla barn med sina familjer och barnbarnen att vara hos oss ! Även min mans två kusiner med sina familjer kommer, min mans bästa vän och min svåger . Vi kommer att vara 27 st. på julafton. Jag kommer att vara heeeelt slut men förhoppningsvis glad och nöjd !

Har det skönast där ute i cybervärlden.

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Unik ?

  • Persson

    Vad skönt att det blivit bättre med magen, att du slipper springa på toa i ett…
    Så bra att du vill vara med i studien men förstår att det kan kännas jobbigt också men du är unik.. Då kommer de ju att ha koll på dig hela tiden.

    Härligt att du får vara med familj o vänner julen. Själv ska jag vara hos min syster o ett helt gäng med syskon föräldrar.
    Ringt mitt sjukhus idag o proverna jag tog för 1,5 v sen är bara bra. Vilken julklapp!!
    Sköt om dig och krya på dig
    Julkramar från mig ❤️

    • zarysz

      Jaaaa! Vad skönt att proverna var ok !!!! Verkligen en skön julklapp !

      Tack för julkramarna !

      Kram från mig också till dig !

Kommentera

