Hur ska jag göra ???

Fattar inte vart tiden tar vägen !

Den senaste tiden har all min tid gått åt min man som ska genomgå sen SLEEVE operation. Det innebär att man opererar bort 75% av magsäcken.
Inför denna op så ska man gå ner i vikt , i min mans fall handlar det om 6kg.
Han har fått ”äta ” endast flytande kost i form av Nutrilet,Alevo, buljong,vatten,socker fri kräm. Han hade 4 veckor på sig att tappa vikten. Efter första veckan hade han gått ner 8kg ! I dag 3 1/2 vecka in på pulver dieten har han tappat 12,8kg !
Inte nog med dieten…han har fått genomgå flera undersökningar av hjärtat så vi har åkt skyttel trafik mellan hemmet och Sahlgrenska sjukhuset.

Nu på måndag ska han opereras !!!!

Under den här tiden har jag fått lite avstånd från mig själv , skönt !!!
Samtidigt har jag hunnit fundera hur jag ska göra i fortsättningen.
Jag menar, den här bloggen började jag med då jag sökte personlig skildring av människor med tumör i bukspottkörteln och jag hittade inga som hade skrivit själv som hade överlevt eller så hittade jag bloggar som anhöriga hade.

Jag började blogga, dels för att få skriva av mig och dels för att det kanske fanns flera ”där ute” som sökte människor i samma / liknande situation.

På sätt och vis så är ju min resa med bukspottkörtel inte över på långa vägar…fast ändå slut. Har ju inte mer än huvet kvar av bukspottkörteln…
Vet ju inte heller än om jag har flera tumörer nån annanstans i kroppen…

Eftersom mitt tillstånd inte längre är ”akut”så vet inte jag hur jag ska blogga, vad jag ska skriva om just nu.
Alltså det måste ju bli träligt att läsa om jag var och varannan dag skriver typ att : inget nytt på tumör fronten…eller nåt åt det hållet.

Så frågan är …hur jag ska göra…??????

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Hur ska jag göra ???

  • Persson

    Hejsan!!
    Kul att höra att du mår bättre. Att du haft annat att tänka på..
    Det är bra!
    Jag önskar din man Lycka Till på måndag

    Att blogga eller inte måste du känna själv. Du ska göra det om du vill. Jag är glad att du delat med dig av din sjukdom. Vill du så kan vi gärna maila varandra för du finns i mina tankar varje dag.
    Jag mår också bra. Gastroskopin som jag skulle göra i måndags behövde jag aldrig göra. Jag åkte på las o doktorn var klädd o klar. Men berättade att jag inget känner i magen utan kan äta allt o inga kräkningar så då bestämde de att jag fick slippa. Tack för det!!!

    Sköt om dig och många kramar till dig!

Kommentera

