Skall detta aldrig ta slut ?

Ringde i förra veckan tilL Mag-och Tarmmottagningen och bad och få en telefon tid till ”min” läkare . Fick reda på då att hon tjänstgör på Sahlgrenska sjukhuset i 3mån – nämen tack som … ! Ville ju ha reda på MRT svaret, gjorde den i December !  och inte fått svaret än !

Nu har jag fått ”svaret”…..Att det såg ut som att jag hade nån metall del i tarmen (?!) och att tjocktarmen är svullen …just där på vänster sidan ..där jag har ont. Hon menade att hon skulle skicka svaret till Gbg och så får vi se om de kanske skulle ta tag i detta.

Fick nya cortison tbl. Som jag ska öka på med 3 tbl. / dag i 8 veckor….mot mina diarreer jag har ( typ 24- 25 ggr per dygn ). Sen fick jag starkare Creon tbl. Som jag ska öka till 3 tbl / dag. Creon är enzymet som bukspottkörteln producerar för matsmältning.

Så hej och hå! Då är ja mer eller mindre återigen på ruta ett😦. Frustrerande….

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

2 responses to “Skall detta aldrig ta slut ?

  • Persson

    Vadå metalldel? Har de glömt kvar nåt efter din operation?
    Skicka svar till Gbg? De måste väl ändå hjälpa dig
    Åh herrejösses…. Tycker så synd om dig. Skulle vilja ge dig en stor varm kram på riktigt, men den kommer här cybervägen!!

Kommentera

