Prover,prover,prover

Det går lite tid emellan mina inlägg numera, men det är enbart för att det händer inte så mycket på den fronten just nu och det känns idiotiskt att uppdatera var och varannan dag om att jag har diarre eller ont osv.

Så för en vecka sedan fick jag papper hem att jag fått tid hos en magdoktor och att jag skulle lämna lite prover inför det besöket, minst en vecka innan .

Jag fick lite panik då jag fick lapparna på onsdag, skulle vara fastande och lämna proverna dagen efter ( på skärtorsdagen ).

Åkte till VC labben , fastande mm.
Men de kunde inte ta de proverna för man behövde
Heparinrör ( med mörkblå hatt ) och de behövdes kylcentrifugera, sånt hade de inte alls.
Snäll som hon va ringde hon till Sjuhusets labb för att kolla om jag kunde komma dit ….jo då , men inte på skärtorsdag och jag måste lämna proverna före 09.30. Så jag skulle få komma igen på tisdag efter påskhelgerna.

Tisdag morgon var jag dit !

Onsdag morgon ringde de från labbet att de sjabblat med mina prover och jag behövde komma in på nytt, de skulle sända nya papper.

Fick papperna på torsdag och skulle träffa läkaren på fredag, så det var det om att få provsvar😦

Men jag var på torsdagen och lämnade proverna!

På fredag fick jag träffa en ung, trevlig läkare,Fredrik.
Han visste inte vad göra och hade ca 15min samtal med överläkaren. Herrarna kom fram till att nya VIP och PP Prover tas och en ny beställning till koloskopi/endoskopi ska ske.

I dags läget hade de inget att erbjuda mig som skulle hjälpa mig😦

Jag frågade om att eventuellt koppla bort tjocktarmen ett tag, men det tyckte inte Fredrik va en bra idé. Ändå hade doktorerna det på tal redan ett år sedan…..

Ja, Ja , jag får vänta och se !

Hoppas ni har det hyggligt där ute !
Kram

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

