Lessen

Idag är ingen bra dag, känner mig lessen…så lessen.

Känns som att den mentala orken har tagit stopp, här och nu, total stopp !

Samtidigt så kan inte jag bara lägga ner mig och lossas som om inte jag fanns, jag har så många jag vill finnas till, så många som ( jag känner som ) skulle behöva min ”handlings kraft” …..ingenting händer , skar och ting bara ”är” . Det finns egentligen inte tid för bara ”är” man skulle behöva agera !!!  Jag talar lite gåtor men så få det va , då det är flera i min omgivning som skulle ta illa upp om jag ” la upp deras liv” offentligt här….

Jag önskade att det fanns någon som kunde ”ta ansvaret” och börja agera ….jag är trött på att det skall ”alltid” vara jag.

Vad har detta med min ”bukspottkörtel” att göra, inte ett skit  Och ändå mycket !

Jag har så dåligt samvete att jag inte får mitt mentala tillstånd att stabilisera sig så jag orkade vara ”normala jag”…. Jag har så ont,det händer konstiga saker med min kropp, läkarna bollar mig hit och dit….jag vet inte vem jag ska vända mig till…. Äsch…så negativ jag är, vill inte vara det !!!

 

Rent sjukdomsbilds relaterat är att Koloskopi är gjort …enl han som gjorde det sa snabbt förbigående att jag har en ”lätt” inflamation i tjocktarmens högersida. Där på MRT syntes en förtjocknad syns inget ”särskilt” på tarmens insida. Provbitar tagna -> 4 veckor provsvar.

Fick ett brev från Mag- och Tarm ”tillfälliga läkaren ” att mitt test om kortisol produktion ”utfall normalt ” (  !?!?!?!?!?!  ) och betyder att jag skulle ha överproduktion av kortisol så nästa steg är ett återbesök hos ”min” kirurg på Sahlgrenska  ( suuuuck….-äckel kirurgen, -går inte få ta på , – semester tider, – vet inte ens vilken mottagning jag ska ringa för att söka få tag på en sköterska ! )…..JAG HAR ONT – VAD JAG ÄN ÄTER FÅR JAG DIARRÉR – GÖR NÅT ATT HJÄLPA MIG DÅ !  Men det är inte vårdfolket som få leva mitt liv….så varför ska de bry sig att försöka skynda på något…..

….ingen vill ens hjälpa mig och ta tag i detta, säga ”du JAG ska ringa runt,  JAG ska fixa så du får hjälp, JAG tar söker upp vilka kontakter som behövs..mm  JAG fixar detta ÅT DIG !”

-nä nu orkar inte jag kämpa längre….inte i dag iallafall😦

Tänk på att ett litet ”vad kan jag göra för dig” skulle betyda så mycket för många….

Kram på er från gnälliga mig…over and out !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

