Ett tag sedan….

Ett tag sen jag skrev sist…

Det har inte hänt mycket och därför har jag valt att inte göra några inlägg annars är risken att jag upprepar mig själv allt för mycket.

I går var jag , första gången, hos Endokrinologiska mott. /Diabetes mott. Fick lämna lite prover och läkaren frågade några frågor, som om jag fått fotvård eller om jag gjort ögonbotten mätning.
De har jag inte gjort eller varit på då ingen har sagt till mig att jag ska göra det.

Mitt långtids socker låg bra till … 36 , förra gången det mättes ( typ ett halvår sen ) låg den på 33.

Ringde Mag- och Tarmmottagningen förnyade mina Oralovite ( var det så de hette…hmmm, för lat för att gå dubbelkolla ) och hörde mig för om mina provsvar från Koloskopin hade kommit, men – nääää inte än…suck.

Den senaste veckan har jag besvärats av hälsporre.
Var till flera olika apotek och skobutiker för att då tag i hälsporre inlägg, ingen hade , till slut var jag till en sport affär och Bingo! där hittade jag äntligen inlägg.

Såg på YouTube hur man skulle tejpa hälen och göra övningar. De som visade sina videos så hade flertal använt sig av något som heter KT-tejp. Den tejpen såg bra ut så jag började leta efter på nätet vart man kunde köpa det och vad sen kostade. Den var inte så dyr och vad jag förstod att den inte finns i affärer utan ska man ha det får man lov att beställa det via nätet.

Jag är evigt tacksam att jag inte är bortglömt , tack att ni skickar mejl till mig, fortsätt med det, kom ihåg, det finns inga dumma frågor ! !

Ett jäääättte stort tack för omtanken till Inger , Karin och Peder ! Era mejl ligger särskilt nära mitt hjärta !

Passa på njut av sommaren, ledigheten och solen, kram på er alla !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

