Inga metastaser !

I dag var ”äckel” läkaren mycket mer trevligare än de förra gångerna …men han får inte 10 poäng av mig än.

1) Inga metastaser enl. Han
2) han förstod inte varför Mag- och Tarmmottagningen hade skickat ett brev till mig att de kommer att låta honom ta hand om mig då jag har höga halter av kortisol , vilket tyder på en tumör i hypofysen
3) han skulle skriva ut morfin plåster och annan medicin för kramper => jag fick Citodon …
4) han skulle skriva remiss till Mag- och Tarmmottagningen, till Medicin mottagningen och till Endokrinologiska mottagningen på Sahlgrenska då han ansåg att SÄS i Borås inte tagit sitt ansvar.
5) Nackdelen är att remiss tar ca. 2-4 veckor och sen att få en tid ca .4-6 månader.
6) Förtjocknaden i tjocktarmen beror nog på inflammation och ärrbildningar , han trodde inte det var tumör.
7) Mina VIPom värden är fortfarande förhöjda – ingen vet varför
8) enl. Han så har jag höga halter av blodfetter, hög halter av kortisol
9) jag påvisar även Cushingsyndrom ( tumör i hypofysen )

MEN JAG LEVER !

Ringde sen till Mag- och Tarmmottagningen för att höra mig för om mina koloskopi svar hade kommit…sköterskan hittade inget svar, enl henne så var mitt blodvärde normalt 110 och blodfetterna helt normala och kortisol helt normala nivåer !!!!!!!!!!!!!
Hon skulle dock lämna ett telefontid till läkaren att ringa mig….få se när det händer…

Blir lite förvirrat av att jag får olika bud.
Visst kan man begära få ut sina journal anteckningar ?
Undrar om det kostar….

Jag är inte frisk förklarat förrän mina prover visar under 20 på VIPom och inget syns på CT- scanningen under 5 års tid.

Jag kämpar med alla mina krämpor oavsett tumörer eller inte , de kommer väl på nångång bad de vill stoppa för piller i mig.

Sköt om er där ute i sista värmen !
– Kram

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

4 responses to “Inga metastaser !

Kommentera

