En mackapär

Trodde i mitt stilla sinne att jag skulle ”hinna” skriva ett inlägg redan i måndags, men så blev det inte…tid hade jag men hade sån migrän så jag kunde inte annat än ligga stilla och försöka sova bort det.

Hjuppfs…vi vart ju utan internet ( tack vare flera dagars åskande ) länge, vilken mardröm, usch så ”bortskämd” jag har blivit med alla ”moderniteter”.

Under denna tid så har jag mått rätt hyfsat faktiskt, skönt !

Som jag skrev förut så enl. de senaste CT-scanningarna så ser man inga metastaser , såå jädrans skönt.
Nu söker ”vi” med alla metoder varför jag fortfarande har diarrér och smärtor i tarmen plus alla andra symptom jag har.
Har varit och lämnat massor med prover och ska gå lämna ännu fler prover.
Ska även göra en utandnings prov för att se om jag , återigen, har bakteriell överväxt i tunntarmen.

Har försökt leta reda på information om Cushingsyndrom , så som kirurgen på Sahlgrenska hade lite misstankar om att jag skulle kunna ha.
Nästan alla symptom stämmer in på mig, men det återstår att se om det verkligen rör sig om det eller om det är något annat.

Ibland funderar jag på varför just jag ska ha fått allt detta och bara MÅSTE finnas någon anledning , jag kan bara inte se det just nu.

Det finns massor med människor i liknande situationer som jag, undrar hur de tänker ? undrar….hur tar de sig igenom sina dagar ? ….hur de resonerar ?

Det finns iallafall EN positiv sak med allt jag/vi familjen har gått igenom och fortfarande går igenom …. Jag har kommit till insikt med att jag prioriterar saker på ett annat sätt.
Det har blivit viktigt för mig att visa andra människor hur viktiga de är för mig, tala om varför och hur mycket jag uppskattar de.
Att ”prylar” inte är lika viktiga som att dela med sig sin tid med någon , skapa minnen !!

….det finns så mycket jag vill skriva om men fingrarna hinner inte med tankarna, borde finnas en ”mackapär” som kunde känna av tankarna och spara de på nåt USB så man kunde bara ”blippa” fram de….eller som präntade ner de direkt i datorn så man bara kunde trycka ”enter”……

*LEARNING IS A GIFT
EVEN WEN PAIN IS YOUR TEATCHER*

Kram på er där ute !

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

