”Bitter fitta” ?!

Tankar så här mitt i natten….

”De” ringde ifrån Sahlgrenska i måndags och frågade om jag kunde komma in redan på torsdag , då de hade fått ett åter bud.
Jag blev lite paff när jag fick det förklarat för mig att jag skulle bli inlagd…..

Hur som haver jag ska alltså läggas in i morgon eller rättare sagt idag ( klockan är ju faktiskt över tolv på natten när jag skriver detta).
Man ska göra en dyngsmätning på kortisol på mig, då mina prover visat höga halter av detta.
Doktorerna har fått för sig om det där med Cushingsyndrom …

Det blir evigt springande på olika sjukhus och olika undersökningar.
Nästa vecka skall jag den 17e till Sahlgrenska på Mag-och Tarm mott. Och träffa tre olika läkare samtidigt.
Den 18e ska jag till sjukhuset i Borås för att göra en utandningsprov för att kolla ifall jag har bakteriell överväxt i tunntarmen .
Den 19e ska jag åter igen till Sahlgrenska för att ta flera prover.
Den 2 oktober ska jag till Shalgrenska igen för att svälja en radioaktiv kapsel och röntgas med en signifixxxxxxx…apparat.
Den 7e ska jag igen till samma ställe för att på nytt bli röntgad med den där xxxxx apparaten. STRÅLANDE !

Jag ser hur de blir ännu tommare i min redan tomma plånbok…det kostar en massa bensin,parkeringspengar, tid….suck!

Varför i all sin dar har ingen kommit på en byggnad där du puttas in på ett löpande band….sen görs ALLT på en och samma gång….sen i ändan av rullbandet i andra ändan av byggnaden kommer man ut => färdig utrett….färdig behandlat ! Simsalabim !

Jag menar inte att vara bitter när jag skriver detta….jag bara konstaterar.

Eller så kanske jag har blivit en ” bitter fitta” ….hujedamig sicken tanke !

– nu ska denna surpuppa gå och ta sig lite morfin och försöka sova nån timme….Gonatt och sov gott !

IMG_8089.JPG

Om zarysz

Jag heter Sari,som det låter är det inte svenskt utan ett finskt namn. Jag föddes i Björneborg/Pori i Finland och kom till Sverige 1980. Jag är gift sedan 2003 , har 3 egena barn och 3 bonusbarn, 3 egena barnbarn och 8 bonusbarnbarn ! Intressen Jag är intresserad av webdesing,foto redigering,musik,djur,blommor/växter,scrapbooking,det okända,psykologi mm. Jag gillar... När jag få filosofera i fred. Jag ogillar... Mornar ( är en nattuggla ) och en massa annat också ! Motto: Var mot andra som du vill att andra skall vara mot dig! Det är orättvist att behandla alla lika ! Visa alla inlägg av zarysz

Kommentera

